انواع چاپ های دیجیتال | چاپ دیجیتال و چاپ انواع یادداشت تبلیغاتی و هدایای تبلیغاتی
16297
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16297,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

انواع چاپ های دیجیتال

انواع چاپ های دیجیتال

انواع چاپ های دیجیتال

انواع چاپ های دیجیتال

چاپ دیجیتال در واقع بخش کوچکی از تکنولوژی های دیجیتال است که بر اساس ارتباط دستگاه چاپ با کامپیوتر به منظور خواندن تصاویر دیجیتال و تبدیل آن به نسخه چاپی تعریف شده است. در این مقاله انواع چاپ دیجیتال را معرفی میکنیم:

انواع چاپ های دیجیتال : جوهر افشان

مرسومترین و شناخته ترین روش چاپ دیجیتال در کشور روش جوهر افشان است، عملکرد این دستگاه چاپ شبیه پرینترهای جوهر افشان شخصی ، البته در ابعاد صنعتی و با عملکرد گسترده دستگاه چاپ میباشد. دستگاه و ابزار این شیوه تنوع بسیار بالایی دارد و از انواع پرینترهای رومیزی تا ابعاد عریض ۵ متر را دربر میگیرد. سرعت پایین این روش باعث شده که نتوان آن را برای نسخه هایی که نیاز به چاپ تعداد زیاد دارند به کار برد، در این شیوه متخصصان چاپ دائما باید کیفیت جوهر دستگاه را بررسی کرده و از عدم اتمام آن اطمینان حاصل کنند.روش های چاپ دیجیتال روش دیجیتال نوری یا پرتوی

انواع چاپ های دیجیتال : چاپ نوری

در این روش تصویر مورد نظر را از طریق تابش شعاع‌ های نوری روی کاغذ های ویژه و حساس به نور – مشابه کاغذ عکاسی- ایجاد کرده و پس از مرحله ظهور ، تثبیت مینمایند. دستگاه‌ هایی که این روش را ممکن میکنند Photo Lab خوانده میشوند و در لابراتور های عکاسی قابل ملاحظه بوده و استفاده میشوند واین دستگاه ها کیفیت چاپی بسیار بالایی دارند. درحال حاضر دستگاه‌ های نوری با کیفیتی در ابعاد بسیار بزرگ ورقی و نیز رول تولید شده است.

انواع چاپ های دیجیتال : تونری

اساس این شیوه از طریق باردار کردن درام چرخانی توسط شعاع نور لیزر، تشکیل تصویر به وسیله مرکب‌ های پودری با نام تونر که قابلیت باردار شدن دارند و ذوب شدن این تونرها روی سطح کاغذ، شکل میگیرد.

انواع چاپ های دیجیتال : حرارتی

حرارت ناشی از لیزر و یا ماتریس های حرارتی با ایجاد فعل و انفعالات شیمیایی بر روی سطح کاغذ حساس، رنگ و تصویر تولید میکند. استفاده از این شیوه در دستگاه‌های کوچک تک رنگ مرسوم که تک برج هم خوانده میشود رایج است که متداول‌ ترین آن ها دستگاه‌ های فکس میباشند. این شیوه چندان مرسوم نیست.

انواع چاپ های دیجیتال : چاپ (Direct Imaging)

درون این دستگاه های پلیت جاگذاری شده است. سیستم تهیه پلیت در این چاپگر ها درست مشابه تهیه پلیت در پیش از چاپ افست به روش دیجیتال است. این دستگاه ها تمام اتوماتیک بوده و توسط کامپیوتر مدیریت میشوند، به این ترتیب اطلاعات را به صورت فایل دیجیتال دریافت میکنند. دقیقا به همین دلیل برای چاپ های تعداد پایین توصیه نمیشوند .

انواع چاپ های دیجیتال : مارکرهای لیزری

این شیوه مخصوص صنایع تولیدی میباشد. این دستگاه‌ ها با قابلیت استفاده کاربردی که برای درج اطلاعات روی خط تولید محصولات، دارند طرفداران بی شماری در صنایع تولیدی پیدا کرده اند. در مارکر های لیزری اشعه لیزر با سوزاندن و حرارت، تصویر را بر روی سطح مورد نظر ایجاد میکند. این دستگاه‌ ها سرعت بالایی دارند و برای همین هزینه بر هستند.

انواع چاپ های دیجیتال : تصعید رنگ

این شیوه از درون چاپ حرارتی زاده شده و کیفیت و سرعت مناسبی دارد. در این دستگاه‌ ها مواد رنگی بر روی سلفون‌ هایی قرار دارد که پرتوهای گوناگون مانند لیزر و یا ماتریس‌ های حرارتی،‌ رنگ را از روی نوار های سلفون بخار کرده و بر روی کاغذ ثبت میکند. کیفیت چاپ این دستگاه ها به حدی است که باعث رواج آن ها در عکاسی ها شده است. ابعاد چاپی به طور معمول کوچک‌ است و دستگاه هایش هم چندان گران نیست اما هزینه چاپ توسط آن بسیار گران است.

یکی از کاراهایی که با دستگاه های چاپ دیجیتال انجام میگیرد ، چاپ کالک است.

با دستگاه پلاتر چاپ کالک نیز انجام میدهند و چاپ کالک یکی از کاربرد های اصلی دستگاه پلاتر میباشد.

برای چاپ کالک روی ما حساب کنید ما با دستگاه های پیشرفته چاپ همراه شما هستیم.

چاپ کالک روی لیوان ، چاپ کالک پلاستیکی و … همه در ایران زمین انجام پذیر بوده و کافیست برای سفارش با ما تماس بگیرید.

No Comments

Post A Comment