نکات چاپ و طراحی کاتالوگ | چاپ کاتالوگ پنج رنگ | چاپ کاتالوگ و یادداشت تبلیغاتی
16136
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16136,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

نکات چاپ و طراحی کاتالوگ

نکات چاپ و طراحی کاتالوگ

نکات چاپ و طراحی کاتالوگ

نکات چاپ کاتالوگ و طراحی آن

برای طراحی و چاپ کاتالوگ خوب یک کاتالوگ همیشه باید در همان ابتدای کار قبل از شروع به هر کاری یک سند مناسب و درست تهیه کنیم.
منظور از سند چیست ؟ سند همان فرم بندی کار چاپی است که در ابتدا و از همان آغاز اگر درست تهیه شود تا انتهای فرآیند طراحی دچار مشکل باز طراحی کاتالوگ نمی شویم.
برای شروع ابتدا قطع کار را مشخص می کنیم که در چه سایز و اندازه ای کار ما چاپ خواهد شد ، چند صفحه است و چه صحافی خواهد داشت .

نکات چاپ و طراحی کاتالوگ که نباید از دست بدهید

حال موقع آماده سازی سند چاپی است ابتدا باید چپ چین یا راست چین بودن کار را مشخص کنیم برای مثال کار ما راست چین طراحی می شود بنابراین لب برش ما سمت چپ است و عطف کاتالوگ سمت راست از سمت چپ سند 1.5 سانتیمتر و از عطف 1 سانتیمتر خلاصی در نظر می گیریم جهت برش و صحافی و کارمان را بین این خطوط طراحی میکنیم که اگر فونت ، آرم ، لوگو و هر موردی که می خواهیم در انتهای چاپ کاتالوگ داشته از بین نرود می شود این اندازه ها را کمتر هم گرفت اما ریسک چاپ بیشتر می شود .

* گزینه ی بعدی رعایت کردن هدر و فوتر در طراحی کاتالوگ است که بهتر است آنرا هم از بالا و پایین سند چاپی 1 سانتیمتر در نظر بگیریم .

* نکته بعدی  رنگ فونت کار چاپی است اگر چنانچه از فونت ریز استفاده می شود و رنگ هم مشکی است بهتر است جهت روی هم خوری چاپ تک رنگ مشکی K100 استفاده شود این امر برای کیفیت بالای چاپ بسیار ضروریست و برای رنگهای توسی حتما از ترام استفاده شود K70 و K65 رنگ توسی بهتری را ارائه می دهد از رنگهای 4 رنگ برای چاپ رنگ توسی به شدت پرهیز شود.

* نکات چاپ کاتالوگ یعدی این است که هنگامی که فرآیند طراحی تمام شد معولا طراحان گرافیک صفحه سمت چپ و سمت راست را در یک سند طراحی می کنند که در انتهای مرحله طراحی باید بصورت تک صفحه در آید و خروجی گرفته شود.

* اگر صحافی از نوع چسب گرم بود باید بدانید عطف داخل کاتالوگ در حدود 0.5 سانتیمتر سفید خواهد بود این نکته بسیار نکته کلیدی است برای کسانی که کار چاپ انجام می دهند ( چسب صحافی بهتر به جلد بچسبد ) این مطلب را هم همیشه در ذهن خود داشته باشید.
برای چاپ کاتالوگ پنج رنگ با بالاترین کیفیت از طریق راه های ارتباطی آخر سایت با ما تماس بگیرید.

No Comments

Post A Comment