هر آن چه باید از چاپ دیجیتال بدانید | چاپ کالک | چاپ روی لیوان | چاپ روی دف
16506
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16506,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

هر آن چه باید از چاپ دیجیتال بدانید

هر آن چه باید از چاپ دیجیتال بدانیدهر آن چه باید از چاپ دیجیتال بدانید

هر آن چه باید از چاپ دیجیتال بدانید

هر آن چه باید از چاپ دیجیتال بدانید

چاپ دیجیتال به طور معمول تشکیل شده از چاپ حرفه ای در تیراژ پابین با نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتالی می باشد که با چاپگرلیزی و لارج فرمت و یا جوهر افشان حرفه ای انجام می‌ گیرد.

با توجه به این که چاپ دیجیتال دارای از بیشتری برای چاپ هر صفحه در مقایسه با روش های سنتی مانند افست برخورداراست ، این قیمت بالا تر معمولا با صرفه جویی در هزینه های دیگری چون تهیه پلیتهای چاپ انجام می‌ شوند در تیراژ های کم تعداد جبران پذیر است. چاپ دیجیتال امکان چاپ سریع پس از تقاضا در تیراژ کم را فراهم آورده و امکان تغییر طرح و محتویات آن در هر برگ چاپی را در اختیار می‌ گذارد.

چاپ کالک هم از کاربردهای این دستگاه بحساب می پاید.

هم چنین در چاپ دیجیتال صرفه جویی در نیروهای انسانی و توان رو به افزایش ماشینهای چاپ دیجیتال در بالا بردن کیفیت چاپ، پایین آمدن هزینه تمام شده چاپ هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ در چاپ دیجیتال بدین معناست که چاپ دیجیتال در حال رقابت با چاپ افست و حتی پیشی گرفتن از آن میباشد. منظور از چاپ دیجیتال در بازار ، چاپ تونری بوسیله ی انواع چاپگر های لیزری حرفه ای روی انواع کاغذ میباشد.

تفاوت کلی چاپ دیجیتال با دیگر روش های چاپ 

در چاپ دیجیتال هزینه هر برگ چاپ هزینه ثابت و مشخصی است و به تعداد نسخه های چاپی ارتباط ندارد.
در چاپ دیجیتال به علت عدم استفاده از زینک ابن تمکتن وجود دارد که در چاپ درو فایل های متفاوتی را چاپ کنید.
در چاپ دیجیتال با حذف مراحل قبل از چاپ یا همان لیتوگرافی، زمان چاپ بسیار کوتاه تر خواهد گردید.

روش کارکرد چاپ دیجیتال

در چاپ دیجیتال که در آن دستگاه چاپ به کامپیوتری وصل میشود، کامپیوتری که اطلاعات موردنظر جهت چاپ شامل تصاویر و متن و غیره را به دستگاه چاپ دیجیتال فرستاده بعد دستگاه چاپ دیجیتال آن ها را چاپ میکند. پس دستگاه چاپ دیجیتال دستگاهی است که به کامپیوتر متصل و اطلاعات را از آن میگیرد، مانند پرینتر ها. نکته ای مهم و دارای اهمی که در روشهای رایج نیز از فناوری دیجیتال استفاده میشود اما به معنای وصل بودن آنها به کامپیوتر به معنی دریافت همه اطلاعات قابل چاپ نمی باشد.

برای مثال در چاپ افست ما جهت تهیه ی فیلم و زینک و … از فناوری دیجیتال استفاده میکنیم در ضمن ممکن است یک سری کنترل کننده دیجیتالی در ماشین چاپ باشد اما اینها ارتباطی غیرمستقیم است و میتوان گفت استفاده غیر مستقیم از فناوری دیجیتال میباشد.

زمانی به دستگاه چاپی، چاپ دیجیتال گفته میشود که آن دستگاه اطلاعات را به شکل دیجیتالی و مستقیم دریافت و آن را چاپ نماید. دستگاه های چاپ دیجیتال نیز دارای انواعی مختلف هستند و از تکنولوژیهای متنوع برخوردار میباشند، مثل پرینتر جوهر افشان، چاپ لیزری در اندازه و ابعاد و کارایی خاص خود، بزرگ و کوچک و همه به یک کامپیوتر متصل هستند. همانطور که گفتیم چاپ کالک هم با یان ذستگاه ها صورت میگیرد.

هر آن چه باید از چاپ دیجیتال بدانید

مزیت های چاپ دیجیتال

– سرعت آماده سازی بسیار زیاد چاپ دیجیتال که آن را به یک چاپ فوری تبدیل کرده تا مشتریان بتوانند سفارش های خود را در اسرع وقت تحویل بگیرند.

– دیدن رنگ نهایی در چاپ دیجیتال با اولین چاپ که تا حد زیادی خطای چاپی را کاهش داده است.

– وجود چاپ تک نسخه و مناسب برای نمونه گیری که شما را به آن چه میخواهید نزدیک خواهد کرد.

– زمان تحویل کمتر از یک ساعت باعث شده چاپ کالک و هر چاپ فوری دیگر جزو خدمات چاپ دیجیتال قرار بگیرد.

– چاپ دیجیتال نیازی به زینک نداشته و هزینه کمتری دارد.

– چاپ دیجیتال در تیراژ کم و محدود بسیار مرقوم بصرفه میباشد

– در چاپ دیجیتال شما اجازه تست طرحها را روی کاغذهای مختلفی قبل از چاپ نهایی دارید.

– مناسب برای چاپ اطاعت متغییر

– در چاپ دیجیتال با توجه به امکان چاپ در تیراژهای محدود شما میتوانید هر نسخه از محصولات چاپی خود را متفاوت با نسخه قبلی چاپ نمایید.

انواع چاپ دیجیتال براساس روش کار

روش دیجیتالی نوری یا پرتوی: متن مورد نظر از طریق تابش شعاع‌ های نوری روی کاغذ های حساس به نور، چاپ می‎ شود. این روش چاپ به 2 مرحله چاپ و ظهور نیاز دارد.

روش چاپ دیجیتالی الکتروفتوگرافی: در این روش از جوهر‎ ها‎ی مایع و یا مرکب جامد پودری (تونر) استفاده می ‎شود.

روش چاپ مارکر های لیزری: در این روش سطح مورد چاپ باید به حرارت حساس بوده که حرارت ناشی از لیزر و یا ماتریس ‎ها‎ی حرارتی با ایجاد فعل و انفعالات شیمیایی بر روی سطح کاغذ حساس، فرآیند چاپ را برعهده می ‎گیرند.

روش چاپ دیجیتال تصعید رنگ: سرعت و کیفیت این روش بالا است و مواد رنگی بر روی سلفون‌ هایی قرار می‎گیرند که پرتو های مختلف مانند لیزر و یا ماتریس‌ های حرارتی،‌ رنگ را از روی نوار های سلفون بخار و سپس بر روی سطح مورد نظر چاپ می ‎کنند.

ایران زمین چاپ کالک را با بالاترین کیفیت ممکن انجام داده و کیفیت بالای این شرکت میتواند به شما اعتبار ببخشد.

ایران زمین از شرکت های چاپی حرفه ای و تخصصی در زمینه انواع چاپ کالک بوده و یکی از چیزهایی که این مجموعه را نزد عموم معروف کرده است ، استفاده از ابزار و تجهیزات جدید و به روز می باشد.

بقیه خدمات ایران زمین :

چاپ کالک روی لیوان و …
چاپ دیجیتال پلات و لمینت
چاپ ماگ شاسی و فوم

هر آن چه باید از چاپ دیجیتال بدانید
No Comments

Post A Comment