چاپ افست چیست؟ | چاپی با بالاترین کیفیت | چاپخانه ایران زمین 02188893140 |
1078
rtl,page-template-default,page,page-id-1078,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

چاپ افست چیست؟

چاپ افست چیست؟

پرداختن به این موضوع که چاپ افست چیست و چه کاربرد هایی دارد مبحثی بسیار طولانی و زمان‌بر است ، از آنجایی که زمان شما ارزشمند ترین دارایی شماست و شما نیز برای ما محترم و ارزشمند هستید در این مقاله به صورت مختصر و مفید به توضیح نکات ضروری چاپ افست می‌پردازیم.

چاپ افست چیست ؟
در بیان کلی افست یک سیستم چاپ است كه امروزه به طور بسيار گسترده براي چاپ انواع بروشور ، كاتالوگ ، پوستر ، کارت ویزیت فرم های عمومی و خلاصه هر چيزي كه قرار است بر روي كاغذ و با تيراژ و كيفيت بالا چاپ شود مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

در چاپ افست از سیستم رنگی CMYK ) Cyan , Magenta , Yellow , blacK ) استفاده مي کنند و رنگها به صورت جدا گانه بر روي كاغذ چاپ مي‌شوند.دستگاه های چاپ افست با توجه به مدل و قیمت آنها بین 1 تا 5 ستون رنگ دارند ، در زیر تصویر شماتیک یک دستگاه چاپ افست با 4 ستون رنگ نمایش داده شده که به دستگاه 4 رنگ همزمان معروف هستند.
پس از تهیه‌ی فیلم از فایل‌ها، فیلم‌های هر رنگ به صورت مجزا در دستگاهی به نام قید کپی قرار می‌گیرد و پس از نوردهی نقش فیلم بر روی زینک می افتد ، بدین ترتیب چهار زینک از هر رنگ تهیه می شود .

3 – چاپ : همانطور که گفته شد ماشین چاپ با توجه به مدل آن از غلطک‌های متعدد تشکیل شده که مرکب را یکنواخت کرده و نهایتاً به زینک می‌رساند. زینک ابتدا به‌وسیله غلطکی مرطوب می شود( غلطک آب ) ، مرکب توسط غلطک دیگری بر روی زینک مالیده می شود . به دنبال آن نقش از روی زینک به روی لاستیک چاپ می‌افتد و بعد از آن به کاغذ منتقل می گردد.